Personlig

Nå ser vi fremover!

Hva var det beste i 2019? Hva vil skje i løpet av 2020? Vi tok en prat med Torsten Østensen, leder for Private Banking.

Hvordan går det med PB?

– Vi gjør det svært bra på flere områder, og er spesielt fornøyd med å ha blitt kåret til den beste aktøren på Private Banking i Norge også i 2019 – for tredje året på rad! Kundene våre har aldri gitt oss bedre karakter enn i 2019, og det gir oss mye positiv energi. 

Hva mener du var høydepunktet i 2019?

– At kundene våre er tilfredse, er alltid det aller viktigste. Det hjelper jo også godt at vi leverte svært god avkastning på vår forvaltning i fjor. Også i fjor, må jeg vel få lov til å si! Ellers er det mange ting jeg kunne trukket frem. En av dem er at kundene våre i løpet av 2019 for alvor oppdaget vår veldig effektive kundeservice – Private Banking Direct – som håndterer det meste av relevante forespørsler for våre Private Banking-kunder. Ring 23 20 60 00 – og du vil bli positivt overrasket!

Det mest skuffende?

– Planen var å presentere en helt ny mobilbank i fjor høst, men dessverre måtte vi skyve på lanseringen til over nyttår. Vi synes det er veldig leit med slike forsinkelser, for dette kommer til å bli et skikkelig positivt løft for alle våre kunder.

Det møtet du selv husker best?

– Jeg har gleden av å treffe mange kunder i løpet av et år, men jeg kan nok ikke henvise konkret til noen av dem her. En ting er imidlertid sikkert – det er mange bra folk!

Det viktigste du håndterer akkurat nå?

– Vi fikk en svært kort frist av myndighetene til å innhente pass-ID på alle våre forbindelser, så dette har vært svært høyt prioritert. For gode kunder gjennom mange år kan det virke helt absurd at man plutselig må inn og legitimere seg. Men slik er nå verden blitt. Min oppgave er å bidra til å gjøre denne prosessen så smertefri som overhodet mulig.

Hvordan skal PB bli enda bedre de neste årene?

– Vi skal bli enda bedre til å følge opp den enkelte kunde. Vi ønsker å bli mer personlige og mer profesjonelle på samme tid. Vi har nå en strategisk satsing på å levere familiekontor-tjenester (”Family Office”), og også en spisset betjening av større, profesjonelle investorer som selv er svært aktive i markedet. Disse initiativene har allerede tiltrukket seg noen av de mest kravstore kundemiljøene i markedet, og det synes vi er fryktelig spennende. Det skjerper sansene våre, og får oss til å gi enda mer gass!

Publisert 08.01.2020