Nyheter og tilbud

Nå er det slutt på støtteabonnementer

Nå lanserer vi «Mine abonnementer» slik at det blir en slutt på at kunder betaler for abonnementer de ikke bruker.

Randi Marjamaa, leder av personmarkedet i Nordea.

De fleste har noen som gnager på samvittigheten. Enten det er abonnement eller strømmetjenester du aldri rekker å benytte. Det har blitt en jungel av abonnementstjenester og det er lett å miste oversikten. De siste fem årene har antall tjenester doblet seg hvert år, viser tall fra en undersøkelse Mckinsey har utført.

– I vår ambisjon om å bli en bedre og enklere bank, introduserer vi nå «Mine abonnementer». Det gjør det enkelt for deg å få oversikt over egne abonnementer og enkelt avslutte de du ikke bruker rett i appen, sier Randi Marjamaa, leder av personmarkedet i Nordea.

Spart 30 millioner
Tjenesten ble lansert i Danmark i fjor og danske Nordea-kunder har så langt spart om lag 30 millioner kroner på ett år ved å rydde opp i sine abonnementer de ikke bruker. I forkant av lanseringen gjorde Nordea en spørreundersøkelse der 300.000 dansker svarte at de har abonnementstjenester de ikke bruker.

– Med denne tjenesten tilbyr vi kunden en tjeneste som gir reell merverdi. Det er det vi som bank hele tiden skal etterstrebe, sier hun.

Kunden ser gjennom Nordea Wallet en liste over abonnementer og kunden mottar varsler når nye abonnement ankommer. Kunden kan enkelt avslutte abonnement direkte i appen. Når abonnementet er kansellert, blir kunden umiddelbart varslet om hvor mye en har spart.

Finnes i Nordea Wallet
For å kunne dra nytte av løsningen, må kunden ha lastet ned eller oppdatert til den nyeste versjonen av Nordea Wallet og abonnementene må være betalt med et Nordea-kort. 

– Jeg gleder meg til å se responsen fra kundene våre på denne tjenesten, og om ett år da vi kan se hvor mye vi har spart våre kunder for, sier Marjamaa.

Publisert 26.05.2020